Trudno jest znaleźć ranking banków, w którym zawarta jest aktualna ocena poszczególnych banków bowiem kryteriów jest wiele, poczynając na produktach i usługach a na obsłudze klientów kończąc. Wiemy, że banki od jakiegoś czasu nie mają pozytywnej opinii u swoich klientów, ale same są sobie winne, ponieważ zaczęły manipulować swoimi produktami i usługami, a poza tym zbyt instrumentalnie podchodzą do klienta Klientom nie potrzebny jest ranking banków aby oceniać ofertę jaka dany bank jest w staniu mu przedstawić oraz jak odnosi się do niego. Czyli jak pracownicy banku traktują swoich klientów. Mimo, że jak już na wstępie wspomnieliśmy taki konkretny ranking banków nie istnieje, są natomiast na stronach internetowych rankingi produktów bankowych to jednak jedna z firm badawczych pokusiła się o taką ocenę metodą mystery shoping. Kryteria jakie były brane pod uwagę to miedzy innymi czystość na zewnątrz i wewnątrz, funkcjonowanie bankomatów, organizację banku, dostępność miejsc do oczekiwania na obsługę, a także wygląd i pierwsze wrażenia jakie robią na kliencie pracownicy banku. Szkoda, że nie zwrócono uwagi na fachowość oraz traktowanie klienta. Tak czy inaczej wyszło, że taki ranking banków istnieje i że wygrał go bank nordea, przed credit agricole oraz multibankiem. Natomiast Polska znalazła się na trzecim miejscu w europie. – Dla klienta taki ranking banków może nie jest najlepszą wykładnią, ale jest też sygnałem gdzie na początek skierować swoje kroki w poszukiwaniu najkorzystniejszego produktu. Oczywiście nie oznacza to że w tych bankach go znajdzie, ale nie jest to tez wykluczone. Tak czy inaczej w wyborze jak najkorzystniejszego dla siebie produktu bankowego przede wszystkim pomogą nam rankingi produktów bankowych, analizy i porównania, a najlepiej wizyta u doradcy finansowego. W ranking banków? Oczywiście warto go sprawdzić, ale na poważniejsze decyzje to za malo.